UNA EXPERIÈNCIA DE TREBALL A L'AULA AMB REALITAT AUGMENTADA AMB ALUMNES DE P3!!!

FONT: Valdespartera es culturaeduc@conTIC

En el marc del Congreso Nacional de Contenidos Educativos Digitales que es va desenvolupar a Mèrida els dies 4, 5 i 6 d'octubre organitzat per l'INTEF i la Junta d'Extremadura es va presentar una experiència interessantíssima d'ús a l'aula de la realitat augmentada i de codis QR amb nens i nenes de P3.

L'experiència, anomenada "Valdespartera es cultura: Trabajamos con códigos QR y Realidad Aumentada en Educación", fou presentada per Domingo Santabárbara Bayo i Alma Ariza Sanz. Els ponents hi van mostrar com havien treballat amb el seu alumnat el coneixement de l'entorn i de les escultures col·locades al seu barri a través de codis QR i de la realitat augmentada. A l'inici del projecte, l'alumnat va jugar amb la realitat augmentada i va aprofundir en el coneixement de l'escultura més important de les situades al seu barri: "La puerta de la luz". El model en 3D d'aquesta obra es troba disponible a la galeria d'SkecthUp. Amb l'aplicació "Mundo Bakía" (no us perdeu la seva pàgina web) van crear el marcador i amb l'ajuda de la càmera web de l'ordinador, van aprendre'n les seves formes i característiques. En el següent vídeo podreu veure les cares de sorpresa dels nens i les nenes.



En una segona fase, després de conèixer les escultures del barri i amb l'ajuda de la PDI, van crear un mapa interactiu a Google Maps amb la ubicació virtual de cada peça (vegeu aquest tutorial on s'explica com fer-ho). Com les escultures reals no tenen placa explicativa amb el títol o l'artista que les va crear, van afegir-hi informació bàsica, enllaços i vídeos.

Finalment, van realitzar vídeos amb explicacions de cada escultura, els van assignar codis QR i els van col·locar a les escultures reals perquè les seves famílies i veïns tinguessin accés a la informació a través dels seus dispositius mòbils.

Una experiència sorprenent, sobre tot per l'edat dels participants, que juga amb línies prioritàries perquè un projecte d'ensenyament-aprenentatge tingui èxit: partir de l'entorn i la realitat de l'alumnat, provocar la seva motivació i implicació perquè aprengui gairebé sense adonar-se'n i fer que la tecnologia esdevingui una eina més entre totes les disponibles a l'aula.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada